Associate Senior Lecturer in Earth Sciences – tenure track position, Gothenburg, Sweden

The  Department of Earth Sciences at the University of  Gothenburg, Sweden, is announcing a position of an  Associate Senior Lecturer in Earth Sciences with a specialization in Hydrogeochemistry (tenure track, 6 years at 100%). The research focus of the successful applicant has to be in one of the following fields: groundwater and soil contamination and remediation, hydrogeochemical system characterization looking at the interaction of water with rock and soil; groundwater age dating and residence time estimation using isotopic methods and other tracers; and, hydrogeochemical modeling. Coverage of more than one of the listed fields is regarded as advantageous. The position [...]

Associate Senior Lecturer in Earth Sciences – tenure track position, Gothenburg, Sweden

The  Department of Earth Sciences at the University of  Gothenburg, Sweden, is announcing a position of an  Associate Senior Lecturer in Earth Sciences with a specialization in Hydrogeochemistry (tenure track, 6 years at 100%). The research focus of the successful applicant has to be in one of the following fields: groundwater and soil contamination and remediation, hydrogeochemical system characterization looking at the interaction of water with rock and soil; groundwater age dating and residence time estimation using isotopic methods and other tracers; and, hydrogeochemical modeling. Coverage of more than one of the listed fields is regarded as advantageous. The position [...]

Enterobactin/PfeA co-complex in P.aeruginosa

The complex of ferric-enterobactin with its transporter from Pseudomonas aeruginosa suggests a two-site model, published on Nat.Comm. 2019, https://doi.org/10.1038/s41467-019-11508-y Read it as open access article Left: Fe3+/enterobactin complex and the external binding site on PfeA. Right: prediction of internal cavities reorganization upon binding Left: prediction of signalling upon binding. Right: proposed model of recognition/transport for Fe3+/enterobactin

Modalità di consegna e presentazione dei progetti di APT/PSAB

I progetti sono affidati a una o due studenti, concordando la data di consegna prevista. Una volta concluso il progetto, viene concordata col docente la data della presentazione. I progetti prevedono sempre la compilazione di un documento descrittivo. Essi sono illustrati in una presentazione di circa 20′ per studente, utilizzando slide ed eventualmente dimostrando il software prodotto. I documenti descriventi il progetto e le slide, in formato editabile e pdf, devono essere prodotti con licenza Creative Commons Attribution 3.0 Unported (CC BY 3.0). L’eventuale software prodotto deve essere consegnato, dotato di licenza EUPL 1.2 (https://eupl.eu/1.2/it/ o https://eupl.eu/1.2/en/).

Centro Linguistico di Ateneo. Bando 01/2019 Prot. n. 206697 del 05/08/2019.

http://cla.unica.it/index.php?option=com_content&view=article&id=1306:avviso-pubblico-di-selezione-012019&catid=7&Itemid=108   Centro Linguistico di Ateneo. Bando 01/2019 Prot. n. 206697 del 05/08/2019. Bando di selezione pubblica per soli titoli per il conferimento di n. 10 incarichi per lo svolgimento dell’attività di tutor disciplinare per il rafforzamento delle competenze in ingresso in modalità mista online ed in presenza, nell’ambito della linea di intervento A del Progetto Orientamento – UNICA_ORIENTA – azioni di potenziamento dei “saperi minimi” e di riallineamento per lo svolgimento delle attività di accertamento delle competenze linguistiche degli studenti a cura del Centro Linguistico di Ateneo, a valere sui fondi POR/FSE 2014-2020. CUP F26G17000830006. Scadenza: ore 12:00 del [...]

Un nuovo sito targato WordPress